آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

سوغات سفر

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

بعد از زیارت حرم امام رئوف٬ از خرید برگشته بودم خونه و مشغول دیدن سوغاتی هایی بودم که برای دوستان خریده بودم. یه دفعه یکی از سوغا تی ها توجهم رو به خودش جلب کرد و آن این بود :


 



 



 

من از شما می پرسم : واقعا واقعا واقعا ما نمی تونیم یه ذکرشمار ساده تولید کنیم؟؟

یعنی واقعا از هک پهباد و تولید فاکتور8  سخت تره؟؟

از هوا کردن ماهواره امید و فرستادن موجود زنده به فضا هزینه بردار تره؟؟

راستش با این ماجرا٬ یاد داستان خروج چندین میلیون ارز از کشور٬ بخاطر وارد کردن چوب بستنی افتادم!!!

خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر کنه ان شاالله...

  • محفوظ سادات

نظرات  (۳)

ا به این میگن ذکر شمار؟!ماهم یکی داریم فکر میکردم اسباب بازی بچهاست.
هی میگن ما از این تحریم ها خود کفا شدیم یکی به من بگه دقیقا تو چه زمینه ای که حتی چوب بستنی هامون هم مال خودمون نیستن!عجبا
تا الان که پشتمون به رهبرمون گرمه ومدیون ایشونیم اما خدایی نکرده بعد از اون...زبونم لال!خدا آخر وعاقبتمون رستگار کنه 
یا علی
پاسخ:
البته پیشرفت هایی خوبی حاصل شده نمونه اش همون فاکنور8 و ماهواره امید اما این موارد نشان از بی تدبیری و بی برنامگی مسئولین است.
وای زبونم لال نگو خواهر...
  • خادم الرضا
  • یه نکته از نظر اقتصادی قابل ذکر بود که باید میگفتم برای تولید سه عامل تاثیر داره کارگر (نیروی کار)  زمین (کارخونه یا محل تولید) سرمایه( اعم از داخلی و غیر داخلی)
    وقتی یه جنس توی ایران تولید میشه به دلیل اینکه این سه عامل یعنی کمبود نیروی کار و کمبود جذب سرمایه از دیگر کشورها و استفاده نکردن صحیح از سرمایه داخلی و نبود کارخانجات تولیدی زیاد برای تولید همه مواد قیمت تموم شده ی اجناس ایرانی میره بالا یعنی ذکر شماری که در چین ساخته میشه  و میاد توی ایران قیمتش مثلا میشه 3 ریال ولی اونی که توی خود ایران ساخته میشه قیمتش میشه 8 ریال و به دلیل توزیع نا عادلانه ثروت توی کشور ما همه مردم ترجیح میدن جنس چینی رو خریداری کنن و اونی که میخواد کارخانه تولید ذکر شمار رو توی ایران را بندازه با یه حساب سر انگشتی پشیمون میشه ولی این دلیل بر این نیست که ما دانش ساختش رو نداریم ما بازار فروش این اجناس رو نداریم البته به بی کفایتی مسئولین هم خیلی خیلی ربط داره!!!!
    خواهش میکنم قابل نداشت نا سلامتی اقتصاد خوندیم ها !!!
    پاسخ:
    آقا اجازه؟؟!!
    کلاس اقتصاد خوبی بود! حرفهاتون متین اما چیزی که غیر قابل انکاره٬ بی تدبیری مسئولین در این زمینه است. نمونه اش ورود محصولات کشاورزی به کشوره که نمونه داخلی آن موجوده اما بی سرو سامانی و بی برنامگی در این بازار فقط باعث میشه کشاورزهای بیچاره مون متضرر بشن(بعد از رشته اقتصاد٬ حالا کشاورزی!!!) . ضمن اینکه من اساسا با ذکرشمار مخالفم چون معنویت تسبیح رو نداره اما در کل لزومی هم به ورود ذکرشمار و چنین اجناس بی کیفتی نیست چون بدون اونها هم چرخ مملکتمون میچرخه .
    ممنون بابت کامنت
  • خادم الرضا
  • یه استاد اقتصاد داشتیم میگفت خیلی از این بد بختی های ما به غیرت ما هم بر میگرده به قول شما حالا اگه ذکر شمار نداشته باشیم چی میشه؟/ البته یه چیزی بگم تسبیح چینی هم توی بازار زیاد شده.
    پاسخ:
    بله فراوان دیده ایم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی