آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

بهلول و خرقه و نان جو و سرکه

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۱ ب.ظ

آورده اند که بهلول بیشتر وقت ها در قبرستان می نشست و روزی که برای عبادت به قبرستان رفته بود وهارون به قصد شکار از آن محل عبور می نمود چون به بهلول رسید گفت : بهلول چه می کنی ؟


بهلول جواب داد : به دیدن اشخاصی آمده ام که نه غیبت مردم را می نمایند و نه از من توقعی دارند و نه من را اذیت و آزار می دهند . هارون گفت : آیا می توانی از قیامت و صراط و سوال و جواب آن دنیا مرا آگاهی دهی ؟


بهلول جواب داد به خادمین خود بگو تا در همین محل آتش نمایند و ... تابه بر آن نهند تا سرخ و خوب داغ شود هارون امر نمود تا آتشی افروختند و تابه بر آن آتش گذاردند تا داغ شد .

آنگاه بهلول گفت : ای هارون من با پای برهنه بر این تابه می ایستم و خود را معرفی می نمایم و آنچه خورده ام و هرچه پوشیده ام ذکر می نمایم و سپس تو هم باید پای خو د را مانند من برهنه نمایی و خود را معرفی کنی و آنچه خورده ای و پوشیده ای ذکر نمایی . هارون قبول نمود .


آنگاه بهلول روی تابه داغ ایستاد و فوری گفت : بهلول و خرقه و نان جو و سرکه و فوری پایین آمد که ابداً پایش نسوخت و چون نوبت به هارون رسید به محض اینکه خواست خود را معرفی نماید نتوانست و پایش بسوخت و به پایین افتاد .سپس بهلول گفت : ای هارون سوال و جواب قیامت نیز به همین صورت است .

آنها که درویش بوده ند و از تجملات دنیایی بهره ندارند آسوده بگذرند و آنها که پایبند تجملات دنیا باشند به مشکلات گرفتار آیند .

  • محفوظ سادات

نظرات  (۲)

  • خادم الرضا
  • سلام

    یه سوال همیشه توی ذهنم هست که میشه از دو طرف بهش نگاه کرد اینکه کسی که از قبر و مرگ میترسه نشان از ایمان بالای اون طرفه یا نه نشان از بی تقوایی و بی اعتقادی اونه؟

    مطلب زیبایی بود شاید هم باید بگم تلنگر خوبی بود!

    پاسخ:
    سلام.
    هر دو حالتش مصداق داره.میدونید که حضرت مادر(س) از شب اول قبرشان بیمناک بودن و ...
    ممنون؛ کلیک رنجه فرمودید!
  • شیدامهدوی
  • سلام نازنینم
    خوبی الحمدلله؟
    گیر ندارم به کسی بدم.
    فقط اومدم بگم :
    هیچی ولش کن...
    دعامون کن سیده بانوی مهربان و عزیز.
    پاسخ:
    سلام دختر خوب
    وفقک الله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی